ההסתדרות מאיימת לשבות שוב: "אם תצטרך הכרעה"

    איתי גדסי 2 Comment on ההסתדרות מאיימת לשבות שוב: "אם תצטרך הכרעה"

    יו"ר ההסתדרות מאיים להשבית את המשק שוב במחאה נגד חוקי הממשלה: "כשאני ארגיש שאני צריך להכריע את המערכה – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו"

    צילום: דוברות ההסתדרות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס היום (שלישי) לטלטלה הפוליטית ואמר כי הוא יפעיל את כוחה של ההסתדרות כשיחליט שצריך להכריע. "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים", אמר בכנס ראשי ועדים בתל אביב. "הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא – ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות".

    "אני קורא לראש הממשלה: הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר", כך אמר בר-דוד, בכנס ראשי ועדים במרחב תל אביב-יפו בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו בצל המחאה.

    "אל תיתן לקיצוניים מכל הצדדים להשתלט לנו על החיים", המשיך יו"ר ההסתדרות. "הקו האדום שלי, שעמדנו בו בחודש מרץ האחרון, הוא הוועדה לבחירת שופטים. ובזה הצלחנו. אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע. אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת – הוא לא יודע מהי ההסתדרות. להשבית משק זה לא משחק ילדים. אתה סוגר שדה תעופה בתקופה כזאת, כשאנשים חסכו שקל לשקל כדי לנסוע ליוון".

    עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי אנו מצויים כעת בתקופה מורכבת בהיסטוריה של עם ישראל. "בארבע וחצי השנים שאני בתפקיד, אין יום אחד של שקט. הסתיימה הקורונה, יש מלחמה, מבצע צבאי, חמש מערכות בחירות, יוקר המחייה ועכשיו המהפכה המשפטית – שלא הייתה צריכה להגיע למצב הזה. ואנחנו העובדים, באמצע. הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא – ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות", אמר יו"ר ההסתדרות.

    למרות שדקה קודם לכן, התייחס למחלוקת פוליטית במהותה ואיים לשוב ולהשבית את המשק במטרה לגרום לממשלה להתקפל אל מול האופוזיציה, טען בר דוד כי ההסתדרות "אינה גוף פוליטי": "ההסתדרות היא הגוף החזק והמשפיע ביותר, והכי חשוב: אחד הגופים הלא פוליטיים היחידים במדינת ישראל. וזאת החלטה שלי. הרבה שנים ההסתדרות הייתה מזוהה עם מפלגה אחת, ואני לקחתי את ההסתדרות לכך שתהיה לא פוליטית. לכן אני יכול לשחק על כל המגרש. אנחנו מאגדים בתוכנו את כל עם ישראל, מכל המפלגות, מכל הסיעות, בלי הבדלי דת, גזע ומין, חרדים וחילונים, יהודים וערבים. אני לא עובד אצל אף אחד – לא באופוזיציה לא בקואליציה".

    "כשאני ארגיש, ובפעם שעברה הרגשתי בתחושת הבטן שלי שאני צריך להכריע את המערכה. כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה צביעות!! לא פוליטי???? שקרן הוא קורא לזה הפיכה משפטית וכאילו לא נוקט צד.. אלו גבובי מילים בשביל להצדיק את המעשה כאילו הוא לא צד רק דואג לכל עם ישראל. איך יכול להיות שאדם כזה שמשתמש בכוח שלו נגד ציבור שבחר אחרת. חייבים להחליף אותו זה פשוט לתת כוח לאדם לא הגון

    2. 1

      חוצפה שאין כמותה!!! אדוני מייצג לכאורה את כלל העובדים במשק, גם אם לא בחרו בו (ולא עלה על דעתנו לבחור באדם אלים כזה), וכל הצהרה שלך, אינה של אדם פרטי, אלא בשליחות כל העובדים, ומנין החוצפה להתערב בענין פוליטי שנחלקו בו דעות?
      התשובה פשוטה: כל אלו שאין בהם משלהם כלום, עלו לשלטון מתוך ועדי עובדים, כשהדורסנות והאלימות היא המנצחת, ואז הוא צריך להראות שהוא אדם "נאור", "תרבותי", ולא צ'חצ'ח חלילה (ואע"פ שאלו המכונים צ'חצ'ח בלשון הנקיה של השמאל, מתברר שיותר תרבותיים, יותר מוסריים, יותר איכותיים, סוף סוף התגלה השמאל במערומיו!)